Transparent redovisning

Vårdföretagarna inför nya medlemskrav för transparens och öppenhet. Kraven gäller bland annat redovisning inom kvalitet, personal, ekonomi, ägare och styrelse.

Syftet är att öka allmänhetens förtroende för branschen, och att beställare, patienter, brukare och allmänheten enklare ska få relevant information om medlemsföretagen.

Privata företag är viktiga för vård- och omsorgsbranschens utveckling och genom detta initiativ vill vi stärka förtroendet för vårdföretagarnas medlemsföretag och den privata vård- och omsorgsbranschen.

Vad innebär de nya kraven?

Att Vårdföretagarnas medlemsföretag har en god transparens och öppenhet bidrar till ett ökat förtroende för företagen. Att ha en enkel och tillgänglig redovisning kring sitt företag höjer också tilliten för företaget hos beställare och kunder.

En kvinna sitter vid sin dator och ler

Kontaktinfo

Kontaktinformation

Bonzi personligt stöd
Skarpnäcks allé 60
12833 Skarpnäck

Telefon: 08-588 926 02 (reception)
Mail: info@bonzi.se

Medarbetare på kontoret

Faktureringsadress:

Bonzi Personligt Stöd AB
Motkod 1545 Scancloud
FE4511
831 90 Östersund
Sweden

Kvalitet

Kvalitetsregister finns inte för assistansbolag idag, men Bonzi har tillstånd från inspektionen för vård och omsorg att bedriva personlig assistans enligt 9§ 2 LSS.

Kundundersökning:
Kundundersökning

Personal på företaget:
Bonzi har ca 500 medarbetare som är anställda på hel eller deltid.

Medarbetar- och kundundersökning

Utbildning

Bonzi har inget formellt krav på utbildning för personliga assistenter, utan det är alltid kunden eller företrädaren som bestämmer vem som ska anställas. Ledningen har socionom-utbildning, utbildning inom social omsorg och mer än 20 års yrkeserfarenhet. Våra uppdragschefer har varierande och relevanta högskoleutbildningar inom social omsorg.

Kollektivavtal
& Frisknärvaro

Våra personliga assistenter har kollektivavtal Branch G mellan Vårdföretagarna och Kommunal.

Tjänstemännen har kollektivavtal Bransch E mellan Vårdföretagarna och Vision.

Under 2020 har vi haft en genomsnittlig frisknärvaro på:
Personliga assistenter: 95,5% Tjänstemän: 98%

Styrelse
& Ekonomi

Bonzi personligt stöd AB

Organisationsnummer:
556813-2301

Bolagsform:
Aktiebolag

Styrelse och Ekonomi:
Alla bolag